czwartek, 8 listopada 2012

Razowe muffiny z czekoladą i orzechami.

Naszła mnie ochota na muffinki z czekoladą i orzechami... A że w domu miałam jeszcze troche mąki razowej to postanowiłam z niej skorzystać :) Moje muffinki nie były przez to mniej kaloryczne, ale na pewno zdrowsze, bardziej sycące i... niemniej smaczne;)


Składniki (na 12 muffinek):
  •  1,5 szklanki mąki pszennej razowej (typ 2000)
  • 0,5 szklanki cukru
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia 
  • 2 łyżki gorzkiego kakao
  • 2 jajka
  • 3/4 szklanki mleka
  • 100 g rozpuszczonego masła
  • 1 łyżka miodu
  • ok 150 g orzechów laskowych
  • tabliczka gorzkiej czekolady
  • cukier puder do posypania
Wykonanie:
Masło rozpuścić i wystudzić. Czekoladę pokroić w kawałki, orzechy pokruszyć tłuczkiem na drobniejsze kawałki. W jednej misce wymieszać składniki suche, w drugiej mokre. Wymieszać wszystko razem i rozlać do papilotek. Piec 20 min w ok 200 stopniach. Wystudzone muffinki posypać cukrem pudrem. I tyle:) Muffinki to bardzo szybkie danie :) U mnie była to spontaniczna decyzja gdy wpadli goście i trzeba było czymś poczęstować :) 30 min i zrobione!

Polecam!

Ola

P.S. Przepis zaczerpnęłam z tej strony.


2 komentarze:

  1. Wyglądają na bardzo sycące, super!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny przepis, raz robiłam z innego i wyszły suche a te są idealne, zmodyfikowałam nieco przepis i zamiast mleka dałam jogurt naturalny

    OdpowiedzUsuń

Free Blog Template by June Lily