sobota, 15 września 2012

Pieczeń rzymska z jajkiem, papryką i ogórkiem

Ostatnio przypomniało mi się to danie i od razu wiedziałam, że to jest właśnie to na co mam ochotę! Pieczeń rzymska jest potrawą łatwą i... jak by to ująć... wielofunkcyjną. Smakuje fantastycznie zarówno na gorąco jako obiad jak i na zimno np na kanapki ;)


Składniki:
  • 0,5 kg mięsa mielonego ( ja miałam 250g wołowego i 250 g indyczego)
  • 3 jajka
  • bułka tarta lub zmielone otręby owsiane
  • 3 ogórki konserwowe
  • kawałek czerwonej papryki
  • pół cebuli
  • 2 ząbki czosnku
  • musztarda ostra
  • przyprawy (sól, pieprz, papryka słodka i ostra)

Wykonanie:
2 jajka ugotować niemalże na twardo. W czasie gdy gotują się jajka kroimy drobno cebulkę i czosnek i podsmażamy na patelni, uważając by się nie przypaliły (szczególnie czosnek - zawsze dodaje go trochę później). Mięso wrzucamy do miski, dodajemy do niego przyprawy (mięsko powinno być dobrze przyprawione i odrobinę ostre), surowe jajko, trochę przegotowanej wody i odrobinę bułki tartej lub otrąb, a także podsmażoną cebulkę i czosnek. Wszystko dokładnie mieszamy. Ugotowane jajka obieramy i kroimy na pół - ja tego nie zrobiłam, bo nie dogotowały mi się i gdybym je przekroiła wypłynęło by mi żółtko, czego nie chciałam...  Paprykę kroimy w paski, ogórki konserwowe kroimy na pół, chyba że trafiły nam się takie małe :) Przygotowujemy sobie blachę do ciasta, wąską podłużną i wykładamy ja folią aluminiową. Na spód kładziemy część mięsa, układamy na nim jajka, ogórka i paprykę. Przykrywamy pozostałym mięsem i zawijamy w folię. Wkładamy do nagrzanego na ok. 180 st piekarnika (ok. 180 bo u mnie jak już kiedyś wspominałam są numerki zamiast temperatury...) Pieczeń przykrytą folią trzymamy w piekarniku ok. 30 min po czym odkrywamy, włączamy termoobieg i pieczemy jeszcze jakieś 15 min. Czas pieczenia jest względny... mięso po prostu nie może być surowe. Gotową pieczeń wyciągamy i dajemy jej chwilę zanim położymy na talerz.

Pieczeń podałam z chlebem, ostrą musztardą i ćwikłą, która idealnie mi pasuje do tej potrawy. 

Smacznego !

Ola

Comments:

Prześlij komentarz

Free Blog Template by June Lily