niedziela, 23 września 2012

Grochówka - zupa krem

Tak to juz bywa zazwyczaj, że żona spełnia kulinarne zachcianki męża.Pora na grochówkę może nie ta... ale jesień się zbliża wielkimi krokami, cały dzień lało i naszło mnie na gotowanie. Jakiś czas temu dostałam na nią "zamówienie". W pierwotnej wersji miała być to zwykła grochówka... ale, że groch leżał i leżał... no ewidentnie coś z nim było nie tak... Po dobie moczenia... i 3h gotowania połowa się rozpłynęła niemalże bez śladu a druga tylko delikatnie zmiękła. Dziwne prawda? I co z tym fantem zrobić mam? Przypomniałam sobie o cudzie techniki! Blenderze! zupę zmiksowałam i to był strzał w 10! mąż na wstępie zjadł 2 miski.... ale to dobrze bo wyszło mi zupy w porcjach wojskowych.


Składniki:
  • 3l wody
  • 0,5kg grochu łuskanego( ja miałam połowki)
  • 0,4kg zeberek
  • 0,3kg wędzonego boczku
  • 1 duża cebula
  • 3 liście laurowe
  • 5 ziarenek ziela angielskiego
  • 3 ząbki czosnku
  • majeranek 
  • sól
  • pieprz
  • marchew
  • seler
  • pietruszka
  • 2 duże ziemniaki
  • 1/3 masła
  • 4 łyżki mąki
  • 0,3l mleka
Wykonanie:
Groch zalać woda dzień wcześniej. W wodzie w której się moczył ugotować go wraz z mięsem i boczkiem (powinno to zająć ok. godzinę... chyba, że groch jest taki złośliwy jak mój... to może trochę dłużej). Obraną marchewkę, seler i pietruszkę dorzucić i gotować do miękkości. W międzyczasie dodać pokrojone w małą kostkę ziemniaki, ziele angielskie,liście laurowe i zgnieciony czosnek.Gdy się warzywa ugotują wyjąć je z zupy wraz z mięsem, liśćmi laurowymi i zielem angielskim. Warzywa i mięso pokroić i włożyć spowrotem do zypy. Na patelni rozpuścić masło i usmażyć cebulkę. Wrzucić do zupy. Na tej samej patelni zrobić zasmażkę z masła i mąki i dodać do niej mleka, wymieszać i też wrzucić do zupy. Doprawić solą, pieprzem i sporą ilością majeranku. Zblenderować i cieszyć się smakiem pysznej pożywnej zupy.
Podawać z grzankami :)
Smacznego!
P.S.Grochówa gęsta, że aż łyżka staje:)


Sandra

Comments:

Prześlij komentarz

Free Blog Template by June Lily