czwartek, 6 września 2012

BIAŁA PAPRYKA FASZEROWANA PO MEKSYKAŃSKU

Dzisiaj w Tesco dorwałam promocje na białą paprykę. No jakże mogłabym jej nie kupić! Przytargałam ją do domu i zastanawiałam się co ja z nią właściwie mam zrobić. Zdecydowaliśmy wspólnie, że faszerowana a Ola podsunęła myśl na meksykańska. Ja osobiście uwielbiam kuchnie meksykańską więc cieszyłam się na nią jak dziecko na cukierki:)


Składniki:

  • 8 białych długich papryk
  • 2 pomidory
  • ok 0,5kg mięsa mielonego ( u mnie drobiowe bo wieprzowego nie jemy)
  • 0,5 puszki czerwonej fasoli
  • 10 dag żółtego sera
  • cebula
  • 4 ząbki czosnku
  • oliwa
  • sól
  • pieprz cayenne
  • świeże zioła :bazylia, oregano, kolendra, tymianek
  • płatki chilli
  • cynamon
  • opcjonalnie ketchup albo przecier pomidorowy
Wykonanie:
Cebulę,czosnek i pomidory pokroić w kostkę. Żółty ser zetrzeć na tarce. Zioła posiekać. Na rozgrzaną oliwę wrzucić cebulę i czosnek i zrumienić. Należy uważać by czosnku nie przypalić dlatego polecam czosnek wrzucić trochę później.Następnie dodać mięso mielone i chwilę podsmażyć.Dodać pomidory i dusić 5 min.Gdy mięso się trochę zrobi dodać fasolę i przyprawy i znów dusić 5 min.Na koniec dodać świeże zioła i wymieszać.Papryki wypatroszyć, czyli pozbyć się ze środka włókien i ziarenek. Na dno papryki włożyć odrobinę żółtego sera, następnie farsz i znów odrobina żółtego sera i przykryć kapelusikiem. Piec w piekarniku w  170'C ok 20min.
Smacznego.

* zamiast pomidorów można użyć pomidorów w puszce.
* dla miłośników ketchupu - jest on dozwolony :D



Sandra

1 komentarze:

  1. 25 yrs old Human Resources Assistant IV Danielle Rewcastle, hailing from Keswick enjoys watching movies like Funny Bones and Orienteering. Took a trip to Three Parallel Rivers of Yunnan Protected Areas and drives a Eclipse. skocz do tych gosci

    OdpowiedzUsuń

Free Blog Template by June Lily