czwartek, 15 listopada 2012

udka z kurczaka w kapuście

Tęskno mi się zrobiło za polską kuchnia. Jedna z bliskich mi osób już słynie z "bioderek w kapuście". Dawno mnie u niej nie było a przepisu nie znam więc zrobiłam swoją wersję. Zupełnie inną niż ta którą przywykłam do tej pory jadać co nie znaczy, że mniej smaczną :)
Porcja na 4 osoby


Składniki:
  • 4 udka z kurczaka
  • 0,5 kg kapusty
  • sól
  • pieprz
  • ostra i słodka papryka
  • 3 liście laurowe
  • 5 ziarenek ziela angielskiego
  • lampka czerwonego wina
  • szkl. rosołu
  • 0,2 kg boczku wędzonego
  • cebula
  • olej 
  • mąką krupczatka do posypania
  • 3 łyżki przecieru pomidorowego
Wykonanie:
Cebulę kroimy w piórka a boczek w plasterki. Do brytfanny wlewamy trochę oleju i smażymy cebulkę z boczkiem. Kurczaka myjemy i oczyszczamy. Nacieramy go solą, pieprzem, słodką i ostrą papryką oraz oprószamy mąką. Wkładamy do brytfanny i smażymy na złoty kolor. Kapustę próbujemy i jeśli jest za kwaśna trochę płuczemy. Jeśli jest zbyt grubo posiekana to ja dodatkowo siekamy i wrzucamy do kurczaka. zalewamy szklanką rosołu, wrzucamy ziele angielskie oraz liść laurowy. Dusimy ok 20 min pod przykryciem. Po 20 min doprawiamy solą, pieprzem oraz przecierem pomidorowym. Podlewamy winem i dusimy aż kapusta całkiem zmięknie. Odkrywamy i gotujemy żeby nam trochę wyparowała woda. Podałam z szarymi kluchami na które przepis znajdziecie tutaj
Smacznego

Sandra



Comments:

Prześlij komentarz

Free Blog Template by June Lily