czwartek, 22 listopada 2012

Sałatka grecka

Sałatka znana chyba na całym świecie posiadająca miliony wersji z przykrością muszę stwierdzić odbiegających dalece od oryginału. Sałatka w Grecji nazywana "choriatiki salata"jest po prostu sałatką wiejską. W oryginalne nie ma sałaty, a tym bardziej kapusty pekińskiej. Słyszałam, że gdzie nie gdzie podawana jest z rukolą. Nie ma w niej żadnego sosu a tym bardziej majonezowego.
Przyznaje szczerze, że przedstawiona tutaj sałatka grecka minimalnie odbiega od oryginału bo w sklepie nie było zielonej papryki a mąż woli zielone oliwki od czarnych. Za to fetę przywiozłam z Francji ze sklepu od Turka, różni się znacznie od serków typu feta sprzedawanych w Polsce co nie znaczy, że jest lepsza.



Składniki:

  • 2 pomidory
  • 1/2 długiego ogórka
  • 1/2 szklanki oliwek najlepiej czarnych ale zielone też mogą być
  • 100g sera feta 
  • 1 czerwona cebula
  • 5 łyżek oliwy
  • 1 łyżka octu 
  • oregano ( ja miałam własne ususzone)
  • szczypta soli
Wykonanie:
Pomidory pokroić w ćwiartki, ogórka w plastry. Jeśli ogórek jest świeży i pewny możemy go po prostu umyć i nie obierać ze skórki. Fetę kroimy w plastry, cebulę w piórka i wszystko to razem mieszamy z oliwkami w misce. W kubku mieszamy oliwę z octem, solą i oregano. Zalewamy tym całą sałatkę, mieszamy i gotowe
Smacznego
Sandra



1 komentarze:

  1. Witam, wyróżniłem Twój blog w programie Liebster Blog. Pozdrawiam i zapraszam do zabawy :)
    http://kuchenneigraszki.blogspot.com/2012/11/liebster-blog.html

    OdpowiedzUsuń

Free Blog Template by June Lily