wtorek, 13 listopada 2012

Rosół z kaczki

Żałuję bardzo,  że nie miałam prawdziwej takiej wiejskiej kaczki... ale z tej z Lidla też się da zrobić rosół:) Kupiłam 600g skrzydełek i zupa wyszła pyyyszna!


Składniki:

  • 600g skrzydełek z kaczuchy
  • 1,5 - 2 l. wody 
  • 2 liście laurowe
  • 3 ziarenka ziela angielskiego
  • 2 marchewki
  • 1 pietruszka
  • pół selera
  • pół pora
  • 1 cebula
  • sól
  • pieprz
Wykonanie:
Skrzydełka umyć, czyścic i zalać zimną wodą. Gotować na bardzo wolnym ogniu ok godzinę. Warzywa obrać i dorzucić do zupy. Dodać ziele angielskie i liście laurowe. Doprawić do solą i pieprzem. Cebulę opalić nad gazem i wrzucić do zupy. Gotować do momentu gdy zmięknął warzywa. Na końcu doprawić jeszcze do smaku i posypać zielona pietruszką( przyznaje dałam ciała zapomniałam kupić świeżej i posypałam suszona:( ). Podałam z kluskami kładzionymi wg Oli przepisu. My raczej nazywamy je kluskami lanymi :)
Smacznego 
Sandra

Comments:

Prześlij komentarz

Free Blog Template by June Lily