piątek, 10 sierpnia 2012

Zupa Cebulowa

Mąż mój miał zachcianke na zupe... tak się składa, że jest też cebulowym maniakiem :) Zrobiłam mu więc zupkę cebulową!



Składniki :

  • 3 ogromne cebule
  • 30 dag masła
  • 1 łyżka oliwy
  • szczypta gałki muszkatołowej świeżo startej
  • szczypta imbiru świeżo startego
  • 1/2 szkl. whisky
  • 1 l. bulionu (jak ktoś jest leniwy lub zapracowany to może być z kostki)
  • ketchup pikantny (ile kto woli.. ja tam bardzo lubię, więc dałam sporo;) )
  • ser żółty
  • grzanki 
  • masło czosnkowe
  • sól
  • pieprz
  • czerwona, ostra papryka turecka w płatkach (myślę, że pieprz cayen lub zwykła ostra papryka też spełnią swoje zadanie)
  • 1 łyżka mąki
Prztgotowanie:
Przygotowujemy bulion. Do garnka, w którym będziemy robić zupę wlewamy oliwę, masło i pokrojoną w piórka cebulę, przykrywamy i dusimy ok 15-20 min. Gdy cebulka nabierze lekko złotego koloru i zacznie się rozpadać posypujemy ją mąką i smażymy jeszcze 2min. Nie dopuszczamy do tego by za bardzo się zbrązowiła, a tym bardziej spalila!! ( polecam w tym czasie nie korzystać z FB... najlepiej w ogóle nie korzystac z komputera w tym czasie, bo czas jakos szybciej leci...;p) Całość zalać wcześniej przygotowanym bulionem, ketchupem, whisky i doprawić do smaku. Gotować przez ok 30 min, aż woda trochę wyparuje i przetrzeć (zblenderować :D). Na koniec należy posypać startym żółtym serem i podać grzankę z czosnkiem.

Do zupy można dodać śmietany, wówczas zupka staję się bardziej kremowa i ma mniej intensywny smak.
Można tez zapiec w piekraniku w specjalnym naczyniu którego ja jeszcze nie posiadam, ale nadrobie zaległości w najblizszym czasie :).

Sandra

2 komentarze:

  1. ketchup w zupie?! :o pierwsze słyszę! i też ostatnio mam ochote zmierzyć się z cebulową... ;) smaczengo

    OdpowiedzUsuń
  2. noo... ja nie umiem żyć bez ketchupu... wciskam go gdzie się da...i ile się da... taki nałóg ;p

    OdpowiedzUsuń

Free Blog Template by June Lily