czwartek, 16 sierpnia 2012

Sałatka jarzynowa tradycyjna

Sałatka jarzynowa....na śląsku potocznie "szałot". W dzieciństwie znienawidzona dzisiaj jedno z moich ulubionych dań(zwłaszcza w wykonaniu mojej Cioci). Pojawia się na stole chyba w każdym domu i przy każdej możliwej okazji. U nas akurat z okazji urodzin mojej Z. Ona co prawda zjeść jej nie może ale po szczególne składniki wyjadała mi podczas przygotowań


Składniki:

  • 4 marchewki średniej wielkości
  • 3 średnie ziemniaki
  • 1/2 średniego selera
  • 4 jajka
  • 1 duże jabłko lub 2 małe
  • 1 duża cebula
  • 1 korzeń pietruszki
  • 5 ogórków kiszonych
  • 1 puszka groszku
  • 4  lub 5 łyżek majonezu
  • sól i pieprz

Wykonanie:
Warzywa ugotować w łupinkach do miękkości a jajka na twardo. Jabłko i ogórka obrać ze skórki i pokroić w małą kosteczkę ( im drobniej tym lepiej. moja ciocia jest w tym mistrzynią). Ugotowane warzywa i jajka obrać, również pokroić w kosteczkę i wszystko razem wsypać do miski. 
Dodać groszek bez zalewy, sól i pieprz do smaku. Wymieszać wszystko wraz z majonezem i odstawić do lodówki na dobę by się przegryzło.
Smacznego

Sandra


2 komentarze:

  1. Też uwielbiam :D u mnie gości głównie na święta :) dobrze się kojarzy

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja dodaje jeszcze odrobinę musztardy :) i dokładnie tak samo nienawidziłam jej kiedyś, a uwielbiam obecnie ;D Ola

    OdpowiedzUsuń

Free Blog Template by June Lily