sobota, 14 lipca 2012

Spaghetti bolognese ze świeżych pomidorów

Uwielbiam spaghetti... Danie wg mnie proste a bardzo smaczne.

Składniki:
  • makaron spaghetti
  • mięso mielone 0,5 kg (wg uznania ja dodałam wieprzowo - wołowe)
  • ok 6-7 średnich pomidorów
  • słoiczek przecieru pomidorowego - nie koncentratu ( ja miałam domowy przecier mojej babci :) )
  • 2 cebule
  • czosnek 
  • masło
  • ketchup pikantny
  • przyprawy: sól, pieprz, papryka czerwona w proszku,cukier, rozmaryn bazylia i oregano
Przygotowanie:
       Na patelni rozgrzać masło. Cebule pokroić dosyć drobno i wrzucić na patelnie po czym podsmażyć na rozgrzanym masełku. Gdy cebula będzie się podsmażać zagotować wodę w czajniku i przygotować pomidory. Pomidory należy umyć po czym delikatnie ponacinać żeby łatwiej było zdjąć z nich skórkę. Pomidory włożyć do naczynia (przemieszać cebulkę ;p) i zalać gorącą, nie wrzącą  wodą. Ważne żeby przypilnować aby pomidory dobrze ale nie za długo się parzyły (jeżeli są dojrzałe wystarczy dosłownie chwilka), warto je też delikatnie przemieszać żeby nie było "niedoparzonych" miejsc. Jeżeli cebulka się podsmażyła dorzucić do niej mięso i doprawić wg uznania  (warto wiedzieć, że pieprz dodaje się na końcu bo może zgorzknieć), wymieszać i chwilkę podsmażyć. Obrać i pokroić w kostkę pomidory, dorzucić do mięsa. Zalać to przecierem (jeżeli nie macie tego szczęścia mieć domowego przecieru to można dolać do niego odrobinkę wody, ale niekoniecznie) i doprawić do smaku czosnkiem, solą, cukrem, rozmarynem i oregano oraz odrobiną pikantnego ketchupu. Bazylię i pieprz zostawiamy na koniec. Tak wymieszane danie zostawiamy w rondlu/ woku/ innym garnku na małym ogniu na ok. 1h - 1,5 h od czasu do czasu doglądając... Jeżeli wyszło wodniste należy zostawić je odkryte i nadmiar wody wyparuje. Dodać pieprzu, bazylii i jeszcze chwilkę pogotować. Na końcu ugotować makaron, wyłożyć na talerze, polać sosem i jeżeli ktoś lubi posypać serem :) i gotowe :)
       Zdjęcia niestety nie mam, gdyż mój aparat kaput... ale jeszcze wrzucę :)

Ola


1 komentarze:

  1. 53 yr old Web Designer III Hamilton McFall, hailing from Picton enjoys watching movies like "Christmas Toy, The" and Sketching. Took a trip to Tyre and drives a Ferrari 340 Mexico Coupe. ten link

    OdpowiedzUsuń

Free Blog Template by June Lily