poniedziałek, 27 maja 2013

Pierogi z łososiem i koperkiem

Jakiś czas temu naszło mnie na pierogi... nigdy nie było czasu żeby zrobić a kupione to jednak nie to samo co domowe. I nagle (nie wiem kiedy ten czas zleciał) była niedziela - a więc dzień wolny od pracy... postanowiłam więc zaspokoić swoje podniebienie :) I o ile pierogi z kapustą i grzybami są bezwzględnie moimi faworytami o tyle te z łososiem zdecydowanie zajmują miejsce na podium zaraz obok. Polecam sprawdzić! Pyszności!




Składniki (na 20 sztuk): 

  • 2 puszki łososia w oleju (nie miałam świeżego ale ten sprawdził się ganialnie)
  • pół pęczka koperku
  • łyżka masła
  • ząbek czosnku
  • mąka 
  • jajko
  • ciepła woda
  • sól
Wykonanie:
Z mąki, soli, jajka i wody zagniatamy ciasto na pierogi. Niestety nie jestem w stanie podać ile mąki potrzeba na 20 pierogów ponieważ zrobiłam ciasta dużo więcej i przygotowywałam pierogi z różnym farszem. Ciasto musi być elastyczne ale na tyle miękkie aby dało się je swobodnie rozwałkować na cienki placek. Szklanką wycinamy porcje na pierogi/
Do miseczki wrzucany odsączonego z oleju łososia i rozdrabniamy widelcem. Dodajemy pokrojony drobno koper, przeciśnięty przez praskę ząbek czosnki i roztopione masło. Wszystko razem zagniatamy widelcem. 
Z tak przygotowanego farszu lepimy pierogi i wrzucamy do wrzącej, osolonej wody. Gotujemy ok 1-2 min (zależy od grubości ciasta) od wypłynięcia pierogów na wierzch.

Smacznego!

Ola

Comments:

Prześlij komentarz

Free Blog Template by June Lily