niedziela, 20 stycznia 2013

Rogaliki z chałwą

Z okazji dnia Babci postanowiłam babci w imieniu swoim jak i córki zrobić rogaliki i wysłać je POCZTA na drugi koniec naszego pięknego kraju - czyli nad morze, do Gdyni. Nie wiem czy dojdą całe, czy będą zjadliwe ale chęci miałam dobre. Rogaliki są zwykłe, kruche, nie drożdżowe. Miałam nadzieje, że dzięki temu dłużej wytrzymają.


Składniki
  • 2 i 1/2 szkl. mąki
  • 1 szkl cukru
  • 5 łyżek śmietany
  • 1/3 kostki masła
  • jajko
  • szczypta soli
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżeczki cukru wanilinowego
  • 2 opakowania chałwy
  •  + opcjonalnie roztrzepane jajko do posmarowania rogalików
Wykonanie:
Przesiewamy mąkę do miski i mieszamy z proszkiem do pieczenia. Następnie dodajemy resztę składników ( poza oczywiście chałwą). Wszytko mieszamy razem i ugniatamy do uzyskania jednolitej konsystencji. Gdy trzeba podsypujemy trochę mąką. Wkładamy na ok godzinę do lodówki. Po godzinie rozgrzewamy piekarnik do 180'C. Ciasto dzielimy na 4 części. Każdą część rozwałkowujemy na okrągły placek o grubości ok 2mm. Kroimy w trójkąty takiej wielkości jaka nam się podoba. Na każdy trójkąt kładziemy kostkę chałwy i zwijamy przyciskając mocniej brzegi (chociaż mnie i to nie pomaga i zawsze ale to zawsze nadzienie mi chociaż trochę wycieka).Smarujemy jajkiem i pieczemy o 15-20 min. Po wystygnięciu można je polukrować:) Ja zrobiłam lukier cytrynowy - idealnie pasuje.
Smacznego
Sandra
tak oto prezentowały się rogaliki polukrowane:)
wersja bez lukru oczywiście wcale nie gorsza:)

a to prezent od Zuni dla babci:)

1 komentarze:

  1. 37 yr old Assistant Media Planner Arri McFall, hailing from Schomberg enjoys watching movies like "Outlaw Josey Wales, The" and Rappelling. Took a trip to Monarch Butterfly Biosphere Reserve and drives a Alfa Romeo 6C 2500 Competizione. przydatne zrodlo

    OdpowiedzUsuń

Free Blog Template by June Lily