sobota, 26 stycznia 2013

dietetyczny kebab

Dziś zrobiłam dwie wersje. 1 dla męża ze zwykłą tortilla a 2 dla mnie... jak odchudziłam kebaba? W sumie za wiele nad tym nie myślałam ale zależało mi by zjeść coś zdrowego i jednocześnie coś co lubię a nawet kocham. Tak jestem kebabożercą i się tego nie wstydzę. Do rzeczy. W swojej wersji light użyłam zamiast tortilli sałaty lodowej. Wpadłam na to odrywając listek i zobaczyłam, że robi się z niego taka ładna łódeczka. zresztą zobaczycie sami. Dodatkowo odtłuściłam mięso, mianowicie upiekłam je w folii zamiast smażyć na tłuszczu na patelni no i na koniec zrobiłam sos z jogurtu naturalnego zamiast z majonezu.





Składniki:
na farsz: 
  • 1/2 pomidora
  • 1/2 papryki
  • 1/2 długiego ogórka
  • 1/2 sałaty lodowej
  • 1/2 cebuli czerwonej
  • 1 pierś z kurczaka
  • przyprawa gyros
na sos:
  • 4 łyżki jogurtu naturalnego 0%
  • 3 ząbki polskiego czosnku
  • 1/2 łyżeczki oregano
  • sól i pieprz
 do zawijania:
  • 2-3 liście sałaty lodowej lub placek tortilla
Wykonanie:
Piersi z kurczaka kroimy na małe kawałeczki. Posypujemy dokładnie i obficie przyprawa gyros. Zbijamy to w taka dosyć ścisłą kuleczkę i wkładamy do folii. Pieczemy ok 25-30min. W między czasie kroimy pomidora w polówki plasterka, ogórka w krążki lub kostkę, cebulę w piórka i paprykę w paseczki.
Robimy sos z podanych składników i odstawiamy by się trochę przegryzł.
Gdy kurczak się upiecze kroimy go za pomocą ostrego noża. Powinien sam podzielić się na malutkie części przypominające trochę normalne mięso kebabowe dodatkowo zachowując soczystość no i dietetyczność oczywiście:). Odrywamy delikatnie 2 liście sałaty tak by się nie porwały. Nakładamy do środka mięso i warzywa, zalewamy to sosem i składamy delikatnie, na wierzch nakładamy drugi liść sałaty i też lekko zawijamy. Całość zawijamy jeszcze w folię aluminiową by mieć pewność, że nam nic nie wypadnie podczas jedzenia :) w wersji z plackiem tortilli po prostu drzemy sałatę na mniejsze kawałeczki a na nią kładziemy mięso i warzywa. Zawijamy placek wg instrukcji niżej i później zawijamy go w folię. Gotowe!
Smacznego
Sandra




pomoc dla tych co nie wiedzą jak zawinąć kebaba:) 
p.s soryy za jakość i wykonanie rysunku ale paint na touch padzie nie jest najlepszym pomysłem:)

1 komentarze:

  1. 24 YEAR-OLD DENTAL HYGIENIST COURTNAY RIXON, HAILING FROM GRAVENHURST ENJOYS WATCHING MOVIES LIKE YUMURTA (EGG) AND PHOTOGRAPHY. TOOK A TRIP TO QUSEIR AMRA AND DRIVES A GTO. PELNY RAPORT

    OdpowiedzUsuń

Free Blog Template by June Lily