środa, 19 grudnia 2012

ryż w sosie cytrynowym z kurczakiem i marchewką

Godz. 21:50... przypomniałam sobie, że córa nie ma jedzenia do żłobka. Bezradna miałam tylko odmrożoną pierś z kurczaka. Pusta lodówka bo czystki przed wyjazdem robimy. Pytam Oli o rade a ona mi taki przepis sprzedała!Nigdy nie robiłam tego sama, zawsze ktoś mi podawał pod nos. Smak dzieciństwa, szkolnej stołówki... JAKBYM ZNÓW MIAŁA KILKA LAT! Połowę Zuniowej porcji od razu wciągnęłam umniejszając jej dzienną dawkę żywieniową przy tym... ale nie mogłam się oprzeć.



Składniki:
  • 2 marchewki
  • torebka ryżu
  • pierś z kurczaka
  • połówka cytryny
  • 2 - 4 łyżeczek cukru
  • 2 łyżki masła
  • mąka
  • oliwa
  • sól
  • pieprz
  • oliwa



Wykonanie:
Gotujemy ryż wg instrukcji na opakowaniu. Marchewkę obieramy i kroimy w kosteczkę. Wkładamy do garnka i zalewamy wodą tak by ledwo przykryło marchewkę. Gotujemy do miękkości. Na patelni robimy zasmażkę i wrzucamy do ugotowanej marchewki. Gdy trzeba dosładzamy 1 lub 2 łyżeczkami cukru. W drugim garnku na rosole robimy sos cytrynowy. Myślę, że 100ml rosołu starczy:) Do jeszcze gotującego się wkrapiamy sok z połówki cytryny i ścieramy skórkę. Należy przy tym pamiętać aby wcześnej sparzyć skórkę z cytryny:) W kubeczku robimy zaklępkę i zagęszczamy sos. Dosładzamy 1 lub 2 łyżeczkami cukru. Dobra byłaby też śmietana jakby ktoś chciał ograniczyć ilość mąki:) Pierś z kurczaka kroimy w kosteczkę, solimy, pieprzymy i obsmażamy na oliwie na rumiano. Na talerz nakładamy ryż a następnie mięso. Zalewamy to sosem cytrynowym i podajemy z marchewką. Osobiście lubię wszystko naraz wymieszać zgnieść widelcem i jeść papkę :)
Smacznego
Sandra

P.S. nie zrażajcie się ilością sosu na talerzu:) Nie trzeba go aż tyle lać! Po prostu strasznie mi smakował i nalałam dużo :) No i lepiej się robiło dzięki temu papkę;p

Comments:

Prześlij komentarz

Free Blog Template by June Lily