sobota, 6 kwietnia 2013

Sałatka z kurczakiem, rukolą i pomarańczami.

Siedzę sobie w pracy i nagle do głowy wpadł mi taki przepis! Nie wiem skąd pomysł... ale efekt zadziwił nie tylko mnie, ale także kolegę, który na myśl o owocach w sałatce z kurczakiem strasznie się skrzywił (chłopak  dopiero się dowiedział co dobre ;p hehehe). Sałatka była pyszna!


Składniki (dla 4 osób):

  • pierś z kurczaka
  • sałata lodowa
  • rukola
  • czerwona cebula
  • 2 pomarańcze (może być pomarańcza i czerwony grapefruit na przykład)
  • sól, pieprz, papryka, balsamiczny ocet, szczypta cukru (ale niekoniecznie)
  • olej

Wykonanie:
Kurczaka do sałatki przygotowałam dzień wcześniej ;) Pokroiłam kurczaka w cieniutkie plasterki i zamarynowałam go w balsamicznym occie i słodkiej papryce. Oczywiście kurczaka można sobie przyrządzić po swojemu, nie ma to wielkiego znaczenia... Ja po prostu testowałam nowe opcje :D
Kurczaka smażymy na patelni bez tłuszczu i kroimy w paseczki.
Sałatę lodową i rukolę mieszamy w proporcjach jakie nam odpowiadają, cebule kroimy w piórka, a pomarańczę filetujemy żeby był sam miąższ bez tych białych błonek. Gotowe cząstki kroimy na pół i wszystko wrzucamy do sałatki. Teraz robimy jeszcze sałatkowy sos. Do 3 łyżek oleju wciskamy sok z około połowy pomarańczy, dodajemy sól, pieprz i odrobinkę cukru, mieszamy aż się połączą i polewamy tym sałatkę. Mieszamy, wykładamy na talerze, dorzucamy kurczaka i gotowe:)
Pyszna, lekka, orzeźwiająca sałatka. Czego chcieć więcej :D?

Smacznego!

Ola

Comments:

Prześlij komentarz

Free Blog Template by June Lily