niedziela, 15 września 2013

Makaron z kurczakiem w sosie kurkowym

Obudziłam się rano z ogromną ochotą na kurki. Pamiętam jak kiedyś w restauracji podano mi pierogi ruskie z sosem kurkowym. Pyszności! Był to pierwszy raz kiedy próbowałam tych cudownych, małych, żółtych grzybków. O ile miałam ochotę na kurki o tyle na pierogi już mniej.. a i czasu brakowało na lepienie pierogów. Padło więc na makaron w sosie kurkowym. Efekt? WYŚMIENITE... wyjadałam z patelni zanim trafiło na talerz...



Składniki (dla 4 osób):

  • 0,5 kg kurek
  • 400 ml śmietany 18%
  • 2 piersi z kurczaka
  • 2 cebule
  • 3 ząbki czosnku
  • 200 ml białego wytrawnego wina
  • pęczek zielonej pietruszki
  • sól, pieprz
  • makaron 
  • łyżka masła
Wykonanie:
Piersi z kurczaka oczyścić i pokroić w drobną kostkę. Cebule i czosnek obrać i również pokroić w kosteczkę. Na patelni rozpuścić masło i podsmażyć na nim cebulę i czosnek. Po chwili dodać kurczaka. 
Kurki należy oczyścić i można pokroić, chociaż niekoniecznie :) i dorzucić na patelnie. Kurki puszczą wodę, dlatego trzeba poczekać aż odparuje a kurki zmiękną. Następnie zalać całość winem i poczekać aż płyn odparuje. W tym czasie wstawić do gotowania makaron (obojętnie jaki, u mnie był spaghetti) i odcedzić go gdy będzie al dente. Gdy z patelni odparuje już całe wino zdjąć ją z ognia i zalać posoloną wcześniej śmietaną. Wymieszać, postawić na niewielki gaz, doprawić solą, pieprzem i czekać aż sos zgęstnieje. Na koniec dorzucić na patelnie ugotowany makaron, wymieszać razem i posypać poszatkowaną pietruszką.

Wyśmienite danie :) Można się zajadać i oblizywać palce;)

Smacznego!

Ola :)

4 komentarze:

  1. Kurczak i kurki, mmm pycha! Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. noo, rewelacja smakowa, proste, banalne i najlepsze przez to!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda bardzo apetycznie. Chyba polecę wypróbować ten przepis, mniam :)

    OdpowiedzUsuń

Free Blog Template by June Lily