poniedziałek, 18 marca 2013

Kurczak w trochę innym sosie pomidorowym

Piersi w kurczaka w sosie pomidorowym... nic nadzwyczajnego! Ostatnio jednak dodałam przyprawy która do tej pory z sosem pomidorowym mi się nie kojarzyła a jak się okazało - daje super smak! Mianowicie chodzi o curry;) Sprawdźcie!

Składniki:

  • pierś z kurczaka
  • nieduża cebulka
  • 2-3 ząbki czosnku
  • puszka pomidorów
  • łyżeczka koncentratu pomidorowego
  • czerwona papryka
  • kukurydza (opcjonalnie)
  • przyprawy (sól, pieprz cytrynowy, cukier, zioła prowansalskie, imbir, curry, przyprawa do kurczaka lub przyprawy, którymi zwykle go doprawiamy wedle uznania)
  • łyżka oleju

Wykonanie:
Właściwie wykonuje się to jak typowy sos pomidorowy do makaronu. Kurczaka oczyszczamy i kroimy w małe kawałeczki. Obsypujemy przyprawami i zostawiamy na chwilkę  W tym czasie kroimy sobie cebulkę na drobną kostkę oraz czosnek (nie jestem fanka przeciskania go przez praskę  ale jak kto lubi :) ) a także paprykę. Na rozgrzaną patelnie z olejem wrzucamy kurczaka,cebulkę i paprykę i obsmażamy szybciutko ze wszystkich stron pilnując by cebula się nie spaliła a zeszkliła Po chwili zmniejszamy ogień, dodajemy pokrojony czosnek i mieszamy jeszcze przez chwilę. Następnie wrzucamy całą puszkę pomidorów, odrobinkę wody, koncentrat pomidorowy i wszystko mieszamy. Doprawiamy całość solą, cukrem, ziołami, imbirem i curry, pieprz dodajemy pod koniec gotowania! Do sosu możemy dodać tak na prawdę cokolwiek na co mamy ochotę ;) mi zostało trochę niewykorzystanej kukurydzy, a że ją lubię postanowiłam dorzucić;) Gotujemy wszystko przez jakieś 10 min i gotowe;)
Kurczaka podałam z makaronem razowym spaghetti.

Smacznego 
Ola :)


1 komentarze:

  1. Wygląda apetycznie.

    P.S. Zapraszam również do mnie na bloga: kulinarnyblog.pl

    OdpowiedzUsuń

Free Blog Template by June Lily